Strawberry Pancake

Hi uols...sibuk kemain aku last weekend.....sampai tak sempat nak update my lovely blog ni....last sunday adalah hari strawberry sedunia utk aku....huhuhu...baru lepas kirim kat opismate buah strawberry from Cameron Highland so makanya semua menu aku bertemakan strawberry hari tu.....



Celik2 mata...terus terpikir nak buat pancake strawberry....at the same time aku buat roti telur dengan baked beans...dua2 menu memang peberet anak2 aku...selalunya anak2 aku suka pancake dgn coklat Hersey's, aku pulak suka dgn peanut butter dan honey...kalau hubby aku lak suka campur dgn semuanya...so ikut masing2 punya selera....tapi utk photoshoot ni...aku letakkan dgn coklat Hersey's dan strawberry filling....yummiee...



Ada ke yang nak resepi.....ekceli basic resepi sama macam pancake CMG yang aku pernah bagi link sebelum ni....utk resepi ini aku senaraikan sahaja bahan-bahannya...sukatan seperti uols bancuh tepung goreng pisang ekkk...atau sukatan resepi CMG ekkk..

Bahan-bahannya ;
Tepung Gandum
Gula
Garam
Telur
Soda Bikarbonat
Starwberry Paste/Flavour
Pewarna Pink
Susu Cair/Segar

* Campurkan semuanya dan gaul guna whisk sehingga rata dan tak berketul.
* Letak sedikit butter dalam pan dan letak sesenduk bancuhan dan tutup.
* Dengan api kecil tunggu permukaan kering dan berlubang baru terbalikkan.



Selamat Mencuba...huhuhu...

Comments