Apam Belang

Edisi Apam kembali bersiaran hari ni...hahaha...Bila uols dah start meng'apam'...sure korang rasa keseronokan meng'apam' ni....hehehe...tak tipu...sebab caranya mudah...hasilnya memberangsangkan...hahaha...ni aku nak promote satu lagi teknik meng'apam' yang senang nak buat...memang sedap...rasa cam kek pun ada....kalau sapa yang tak berapa suka kek yang bakar dalam oven tu...meh try apam ni...korang pun susah nak bezakan...apam ke kek kukus??...
memang gebu dan lembut sangat...


Macam biasa sebab apam ni bukan dari resepi aku sendiri so aku bagi link kat mana aku copy resepi ni....mana lagi kalau bukan blog kesayangan aku ni......Masam Manis ....kalau korang nak tau macam mana teknik nak membelang pun...Kak Ita ada tunjukkan....cubalah...memang tak nyesal punya...



Kalau buat time2 nak berbuka ni sedap gak....dapat banyak....2-3 hari leh tahan lagi....boleh sedekahkan kat jiran tetangga...pahala dapat...makan pun dapat...hehehe...warna belang tu ikut korang nak mewarnakannya...yang ni aku pilih merah jambu, coklat dengan warna asli adunan tu..putih....
apa lagi jom ke dapur try Apam Belang....hehehe...

Comments