Apam Polka Dot @ Dot Dot

Bismillhirahmanirahim....Salam Tarawikh semua....hehehe...penah tak orang wish salam terawikh ni...hehehe...takpe...kalau tak ada pun biar aku yang first wish salam terawikh...bukan apa...sebab entry ni dibuat sebelum nak solat terawikh...tu yang keluar salam terawikh tu....sempat lagi aku ni yer...huhuhu...

Haaa...memang giler apam tul aku ni...org giler kentang...aku giler apam..hahaha...ni dia satu lagi edisi Apam koleksi aku...aku pun tak tau ngapa tetiba...apam polka dot atau dot dot ni menggila glamournya....dari segi rasa aku rasa biasa jer...tapi mungkin sebab ke'cute'tan atau kecomelannya yang menjadi gilaan blogger2 masakan....termasuk aku..hehehe...aku mmg tak leh tgk kuih muih yg lawa2 ni...akukan mata "rupaan"...hehehe..



Setakat  ni memang dah banyak kali aku buat apam ni....first trial buat pun...alhamdulillah menjadi...tapi tak berapa comel....kali kedua buat baru improve...apa yang penting masa buat apam ni..selainn tuntutan kesabaran yang tinggi...sebab nak mendotkannya satu2....api ketika kukus memang kena api yang kecil atau sesuai...jika tak...minta mahap yer...apam korang akan jadi mekar bak apam mekar....tak pun dia jadi apam kerang...hahahaa....




Buat apam ni apa yang seronoknya..adunannya sangat simple...pehtu tak yah nak pikir apa2...masuk jer dalam mixer....putar dengan kelajuan yang tinggi...putar sambil kembang...dan bila kita warnakan ikut suka suki kita nak color apa...bila kita mencorakkannya...adunan takkan tercampur...so kita boleh warna atau designkan macam mana sekalipun.....itu yang ada yang gigih sangat sampai buat apam dot2 ni jadi ladybird...aku belum sampai karma tu lagi yer...hehehe....



Mana yang belum mencuba...meh la try cuba...resepi korang boleh ambil dari Kongsi Resepi atau Myresepi...melambak2 aku tgk kat blog blogger2 masakan ni...ok...Selamat Mencuba...

Comments