Apam Senyum

Bismillahirahmanirahim...Assalammualaikum semua...

InshaAllah di bulan yang barakah ni...moga2 Allah kurniakan kesihatan yang sempurna buat kita agar kita dapat manfaatkan sebaiknya  bulan ni...sebelum aku bercerita lanjut dengan satu jenis lagi Apam ni...sesungguhnya aku ingin perbetulkan niat aku dalam blog ni...InshaAllah....blog simple aku ni....doaku bukan medan untuk aku menunjuk kehandalan aku dalam memasak...bukan medan untuk aku mengondem orang lain yang kurang pandai memasak...tapi ianya adalah medan untuk berkongsi ilmu memasak....berkongsi pandangan tentang dunia memasak...berkongsi cerita buat yang nak belajar memasak...dan untuk koleksi dan kepuasan aku dalam memasak...Moga Allah beri petunjuk kepada aku....Ameeen...



Untuk entry ni...aku nak bawa korang dengan satu lagi jenis apam ni....apam ni aku copy resepinya dari Masam Manis..setiap hari nilah salah satu blog wajib aku kunjungi....apa yang menariknya blog ni...hasil kerja masakannya memang superb...hasil photo setiap masakannya juga meletop....bagi tukang masak...bukan sahaja rasa yang penting tapi rupa parasnya juga penting...kalau kuih tu sedap macam mana sekalipun...tapi kalau buruk rupanya...sah2 orang tak nak makan kan...lebih2 lagi aku...hehehe...mata "rupaan" betul aku ni....hehehe...



Apam Senyum ni ringkas sahaja bahannya...sedap juga...cuma pada tekak aku boleh manis sikit lagi bagi nak rasa keapamannya...hehehe..tapi kalau compare apam soda dengan apam ni...aku suka apam soda lagi...next entry aku masukkan apam soda yang aku dah buat pulak yer...hehehe...


Comments