Followers

Saturday, 13 August 2011

Ayam Masak Halia

Salam kembali...hehehe...sementara tengah angin rajin menerpa...apalagi...ada lagi la entry baru....bila dah malas dan sibuk nanti....alamat lama lagi la ada entry baru...huhuhu....kali ni aku nak kongsi dengan satu lagi menu yang selalu gak aku masak...Ayam Masak Halia....kalau sapa2 yang ada anak kecil...memang aku sarankan masak ni...sbb kita boleh makan...anak kecik kita pun leh makan...jimat tenaga nak masak banyak jenis...hehehe...meh tengok macam mana rupanya ayam masak halia cik suzie ni...hehehe...agak2 menyelerakan tak rupa parasnya...hehehe...




Haaa....tu dia...Ayam Masak Halia Cik Suzie...terliur tak???kalau tak terliur pun...korang buat2 terliur la...hahaha....masaknya simple...main campak2 jer....jika ada yang berminat nak buat...ni aku bagikan resepinyer....


 Bahan-bahannya

2 potong dada ayam dipotong kecil
1 inci Halia (dihiris halus memanjang)
2 biji Bawang Putih (dihiris halus memanjang)
2 sudu besar Sos Tiram
Daun sup dan daun bawang
1 sudu besar air tepung jagung

Caranya

1.) Tumis halia dan bawang putih hingga wangi.
2) Masukkan ayam, kacau dan masukkan sos tiram.
3) Masukkan air tepung jagung dan garam secukup rasa.
4) Akhir sekali masukkan daun sup dan daun bawang dipotong kasar.Tutup api dan hidangkan.





Senangkan...so kalau buntu tak tau nak masak apa...cuba la resepi sempoi aku ni...senang, mudah dan sedap...InshaAllah...Selamat Mencuba...

No comments:

Post a Comment