Biskut German

Bismillahirahmanirahim.....Assalammualaikum....
Macam mana ibadat puasa hari ni???......aku rasa cam penat sikit hari ni...mana taknya..... kerana gigih buat biskut hari ni...hehehe...tahun ni...hajat dan cita-cita agak besar...sebab nak buat biskut raya sendiri...Razin pun dah besar sikit...dah pandai main sendiri...senang la aku nak bersilat sorang2 kat dapur....

Aku mmg dah ada a few list of biscuit nak buat...tapi yang terlarat buat berapa jenis tak tau lagi...dapat buat 3-4 jenis jadilah...actually..mmg satu kepuasan jika kita dapat buat biskut sendiri...rupa tak cantik pun tak apa...asalkan ianya hasil tangan kita sendiri....so aku ronda2 blog Kak Ita...aku berkenan sangat kat Biskut German yang dia buat...bila Kak Ita kata biskutnya lembut...cair dimulut....dah imagine rasanya....ditambah pula adunan biskut ni simple dan menggunakan tepung kentang @ potato starch...first time aku tau ada tepung kentang...Alhamdulillah...dalam berpusu2 orang kat Yummie Bangi waktu lunch jumaat lepas...dapat gak aku cari tepung ni....




Sepanjang aku buat...duk terfikir la...macam mana la rasa biskut ni.....lepas buka.....bila merasanya...ermmm....rapuh dan lembut betul biskut ni....Dina bukan main suka....dia pun teruja sebab dia yang tolong aku gentel satu2 biskut ni......nak buat biskut memang perlu kesungguhan dan kesabaran...doh adunan biskut ni memang lembut sebab tu kena simpan kejap dalam peti ais....jika ada yang berminat boleh tengok resepi di Masam Manis.



Cara membuat biskut ini pun mudah...malam ini jer...satu bekas kecil Dina dah habis makan sorang.....macam yang Kak Ita tulis dalam blognyer...adunan ni sikit...akupun buat 4 adunan sekali....dapat la dua bekas....

Kepada sesiapa yang merancang nak buat biskut raya....apalagi boleh la pilih biskut ni sebagai salah satu juadah di hari raya....Selamat Mencuba...



Comments