Biskut Oreo

Dah banyak buat biskut raya uols??? atau dah banyak beli biskut raya??? tak kisahlah beli ke buat ke...ikut kemampuan kita....beli ni senang...tak yah letih2 nak membakar...nak membuat...tunjuk ngan jari jer dah terhidang depan mata....cuma aku taun ni...gigih nak buat sendiri biskut raya...Alhamdulillah dapat la 4 jenis dah...tinggal satu jenis jer dalam list yang ada ni tak buat lagi....huhuhu...


Nilah dia Biskut Oreo aku....memang sedap...terasa keoreoannyer...hehehe...sapa nak rasa meh la datang umah beraya....aku copy ni dari blog Masam Manis.....jangan la compare photo biskut aku dengan kak Ita...jauh panggang dari api....aku guna kamera cap ayam jer....yang ni aku ambil guna kamera hp sony ericson adik aku jer...sebab maleh nak charge batery camera digital aku....huhuhu...pemalas sungguh aku ni....


Masa aku tengok entry Kak Ita buat biskut ni...aku rasa...ermmmm senang jer....bahan2nya memang tak banyak...tapi ada satu yang menguji kesabaran aku masa nak buat biskut ini....apa dia???haaa masa nak menspiralkan coklat putih tu...memang nampak senang tapi sakitnyer hati sebab coklat putih tu cepat nor keras.....tengah2 buat...tetiba coklat tak turun...rupanya dah keras...terpaksalah keluarkan balik coklat tu...panaskan balik...aduhai....menguji kesabaran sungguh....nasib baik aku tak guna double boil nak cairkan coklat tu...kalau tak lagi payahlah...aku cairkan coklat guna microwave jer...hehehe...

Tapi korang jangan la patah semangat lak nak buat biskut ni....yg susah tu cabaran...hehehe...
Selamat Mencuba

Comments