Pau Sambal a.k.a Burger Malaysia

Salam uols...

Dah ada plan ke nak berbuka kuih apa petang ni....kalau belum ada meh jenguk dapur aku ni....semalam aku buat Pau Sambal a.ka Burger Malaysia....dah lama tingin nak buat tapi sebab maleh nak buat sambal tumis ikan bilis...aku tangguhkan jer angan2ku tu....tapi sebelum tu jiran aku hantar pau sambal hasil tangan dia...sungguh terpesona aku melihatkan ketembamannya...so dengan gigihnya aku buat Pau Sambal ni....tapi biasalah...kemalasan masih ada...so aku convert sambal tumis ikan bilis dengan sardin...pun sodap gak...hehehe...



Amacam tembam tak pau aku...hahaha...lembut...tak sangka lak boleh naik mcm ni...sebabnya aku ni ada sikit fobia nak buat donut sebab selalu buat donut aku tak naik...semalam buat Alhamdulillah naik....rupanya baru aku tau...brand yis yang aku beli tu yang tak ok....patut la aku rendam yis tu tak buih2...hampeh tul...hehehe...kononnya senang ada stok yis kat rumah...aku beli la satu botol kecik yis tu...rupanya hampeh...so nak selamat korang beli jer la Mauripan atau dried yeast....sepaket baru RM0.80....beli 2-3 paket buat stok...nak buat senang....




Kalau korang nak buat makan sekeluarga....cukup la separuh paket jer...tapi untuk pau sambal ni...aku tak berani nak bagi exactly sukatannya...sebab aku main campak2 jer...tapi kalau korang nak buat aku bagi link kat sini....My Resepi ....For first time jika tak berani cuba ikut sukatan ini dulu...jika jadi dah tau doh dia macam mana bolehlah campak2 jer....hehehe...Selamat mencuba...


Comments