Puding Cendol

Hi uols....

Kembali bersiaran di blog Jintan Manis....koleksi airtangansuzie.blogspot.com....poyos tul aku....hehehe....
kekonon macam DJ...huhuhu...entry kali ni maleh nak celoteh panjang...kering air liur...hehehe...kita terus ke menu seterusnya hari ni....nak syer ngan korang satu resepi...selalunya aku makan time party atau dari katering jer...belum pernah buat...this is my first trial....Alhamdulillah syukur Ya Allah kejadiannya tidak menghampakan...
bila baca kat My Resepi...ramai gak yang try tapi jadi 4 layer....santannyer terasing....

Yoyooh citer tak gak bagi tau apa menunyer....sah2 korang dah tau sebab baca tittle kat ataskan???hehehe...Inilah dia Puding Cendol....



Tak rancang pun nak buat....aku pergi kedai runcit kat rumah...
beli sikit barang dapur mana yang dah tak ada tetiba ternampak la cendol ni...tengok plastik macam keluaran orang Melayu...so tangan ni terus jer sambar...dalam hati nak try buat Puding Cendol la...dan inilah hasilnya...


Walaupun aku guna santan kotak jer...hasilnya tak mengecewakan...En. Hubby suka nor...
cuma kurang sikit pada aku sebab aku tak pakai daun pandan...kalau ada pandan sure wangi jer 
bau santan tu...resepi aku copy dari sini...My Resepi ....


Aku berani buat pun...sebab tengok testimonial kat My Resepi tu ramai yang dah buat dan menjadi....
Kalau tak ada testimonial akupun tak berani...so buat apa tunggu lagi...Jom Cuba....

Comments