Puding Tembikai..

Salam 10 Ramadhan ....Salam penuh berkat...InshaAllah moga Allah terus kurniakan kesihatan yang baik...keazaman yang ditingkatkan....hati yang bersih dalam menjalani ibadat puasa kita hari ini...InshaAllah pejam celik pejam celik hari ni dah hari kesepuluh kita berpuasa...sejauh mana dah pengisian kita dalam bulan Ramadhan ni??Selain berpuasa dan tarawikh...sikit sangat amalan lain yang ditambah...moga-moga kita sama-sama dapat manfaatkan bulan ini sebaiknya....pesan khas buat diriku sendiri....hajatnya memang banyak tetapi perlaksanaannya....kecil sangat....kita sama-sama usaha yer...chaiyok..chaiyok...hehehe...




Bulan-bulan puasa ni...tiap kali berbuka aku memang suke yang manis2 sebagai penyejuk tekak...satu resepi aku nak syer ngan korang ialah resepi Puding Tembikai...puding ini aku salin daripada blog kesayanganku apalagi kalau bukan Masam Manis ...tapi syarat korang jangan la compare hasil tangan aku dengan kak Ita ni...sah2 dia punyer memang cantik...hasil kerja dengan gambar-gambar blog dia memang kemas dan sangat cantik...akunyer takat ambil guna iphone cabuk aku tu...ini jer la hasilnya...dapat sama color puding pun jadilah...hehehe...


Puding Tembikai ni rasanya memang sedap...sejuk jer lalu kat tekak dengan kelembutan teksturnyer...akunyer dek kerana terlalu lembut dah tak mau berdiri lak puding tembikai aku ni...sebab tu puding aku baring...dia ngantuk...hahahaa...pehtu aku tak ada acuan bentuk tiga segi tu...jenuh satu nilai 3 aku cari tak jumpa...takpe la...janji rasanya sedapkan...hehehe..apa lagi kengkawan meh la try....

Comments