Talam Marble

Alhamdulillah....jika Allah perkenankan rezeki itu buat kamu maka kamulah yang memperolehkannya...Syukur Ya Allah....tak pernah2 dalam hidup aku dapat lucky draw sehebat ini...baru tadi aku dapat panggilan telefon dari Riamoda memaklumkan yang aku menang cabutan bertuah...Alhamdulillah...Syukur Ya Allah...tak terpikir aku akan menang....sebenarnya aku singgah ke Riamoda Tanjung Malim untuk beli kain baju raya dulupun bukannya terancang...kebetulan balik time tu ikut jalan lama...aku ajak hubby singgah...bila tgk2 kain ada lak yang berkenan...so apa lagi borong sakan la...so mana2 customer yang spend about RM200.00 layak untuk joint lucky draw...akupun tak ingat apa slogan yang aku tulis...hehehe...Aku dimaklumkan tadi aku menerima TV LCD 32"...brand panasonic viera...Alhamdulillah...maka bertambahlah koleksi tv kat umah.....sure Ajiq suka ni...sbb dia boleh main PS2 guna tv LCD...hehehe....

Tutup citer pasal lucky draw...agak2 dah ada ke plan untuk juadah kuih muih berbuka ni....jika belum ada...meh tgk resepi Talam Marble ni....aku copy dari Masam Manis....Biasalah aku pilih cara membuatnya yang simple dan ringkas jer...kalau ada yang berkenan boleh try....



Selalu kalau buat kuih talam...sure nak kukus mengukuskan...tapi yang ni...tak payah...korang masak jer dan terus sejukkan...dah boleh hidang...cuma resepinya guna tepung special sikit iaitu Tepung Hoen Kwe....nak tau macam mana rupa tepungnya...haaa...macam ni...Kak Ita tumpang copy gambar yer...


 Akupun first time guna tepung ni....tepung ni baunya memang harum.....kalau tengah masak tu...baunya memang memikat....macam bau daun pandan pun ada....bau essen vanilla pun ada....kuih talam ni rasa kenyal2 sikit....kalau tak tau orang ingat puding...cuma bagi aku...kena manis sikit baru terasa kelemakan santan pada kuih ni...sapa2 yang suka kuih talam...try la...




Comments