Followers

Monday, 5 December 2011

Pisang Goreng Rangup

Aikkk...suzie..sempoinyer kamu punyer enrty....Pisang Goreng jer...hahaha...tak kisahlah yer uols...yang penting kite nak syer cam mana nak buat tepung goreng pisang tu rangup dan sedap....ilmu walaupun simple tapi jika dimanfaatkan oleh orang lain...berkat InshaAllah...


Nak syer resepi pisang goreng rangup ni pun...bukannya complicated pun...hihi...aku guna tepung goreng pisang Adabi jer....hahaha....tapi nak tanya korang...kalau korang guna tepung goreng pisang Adabi semata2...agak2 korang suka ke?...Kalau tanya aku...memang aku tak suka...dah la makan minyak...pehtu rasa wangi la pulak...so  bagi mengelakkan keadaannya sebegitu...tips untuk merangupkan tepung goreng pisang tu...korang campurkan separuh daripada tepung goreng pisang Adabi dengan separuh lagi tepung beras dan sedikit garam...maka jadilah ia goreng pisang macam yang jual kat gerai tu...tak payah la setengah tu guna macam2 utk merangupkan tepung goreng pisang yang belum tentu jadinyer...hehehe...



So apa lagi...kalau agak2 singgah pasar atau pasar malam...jumpa pisang yang boleh digoreng...try la resepi aku ni...hihihi...Daaa....





No comments:

Post a Comment