Followers

Saturday, 7 January 2012

Sup Bebola Ketam


Satu lagi siaran tertunda....menu ni dibuat gara2 Jumaat lalu cik abg bgtau 20 min lagi dia dgn 2 org kawannya nak singgah rumah....masa tu baru jer 10 min sampai rumah dari opis...apa lagi macam lipas kudung la...kepala ligat berpikir...apa nak hidang ni...cik abg kata hidang air jer...ishhh...takkan lah.....tup2 masa tu hanya terlintas nak buat sup jer...kebetulan ada bun kat rumah...nak buat sup krim tak cukup lak bahan2nya....huhuhu...



Dalam masa 20 min yg ada jadilah Sup Bebola Ketam campak2 ni....bahan2nya bebola ketam, bawang, lobak merah, tomato dgn kiub ayam...renehkan sahaja hingga mengelegak dan masukkan sedikit air bancuhan tepung jagung utk pekatkan....nak buat stew ayam pun tak lepas sebab ayam masih beku dalam freezer...huhuhu....aku gandingkan menu ni dengan jagung rebus, donut dan salad buah...Alhamdulillah itulah santapan buat tetamu yg datang mengejut...hihihi......


No comments:

Post a Comment