Variety of Pavlova


Salam Jumaat buat semua pembaca blog Jintan Manis..semoga hari yang penuh barakah ini dilimpahi dengan penuh rasa syukur atas nikmat Allah...Alhamdulillah hari ni memenuhi tempahan 4 biji pavlova...tapi kali ni..aku try tukar whipped cream guna dairy whipped cream...tak tau apa komen pelanggan...suspen..risau...semua ada...memang nak menjanjikan yang terbaik buat pelanggan...sebab tu kita kena berani mencuba...for me.... personally memang lebih suka whipped cream dairy sebab lebih rasa lemak....tapi dari segi rupa agak kurang menarik..sebab whipped cream tu colour krim compare to whipped cream non-dairy colour putih bersih....apapun aku tunggu feedback pelanggan lepas diaorg makan nanti...anyway TQVM to Mazrah, Ana, Nusrah dan KC sebab sudi try Suzie's Pavlova...apa2 harap bagi feedback nanti....so hari ni aku nak syer dengan variaty of Pavlova....aku try google images dan ternyata...macam2 rupa pavlova ni....mungkin ada antaranya nanti aku nak try untuk kepelbagaian Suzie's Pavlova....nantikan kemunculannya....hehehee...



Pavlova bertingkat...agak2 ada tak yang nak beli...aku nak jual RM80....ada bran????hihihi..


 Pavlova Elegant...aku dapat dari goggle..maaf pada empunya pavlova ni...x pasti pulak dari blog mana...harga RM180...haaa..ambikkk...aku nak jual RM30 pun x sampai hati...aku ni banyak tak sampai hati...sbb tu susah nak jadi business woman...huhuhu...



Pavlova with filling...macam best gak...selain pelbagai buahan segar..disirami dengan aneka filling....orange ke...strawberry ke...blueberry ke...nyum2...


Pavlova Coklat....haaa...amacam...aku nak jual ni...agak2 ada buyer tak?...


Pavlova ni...aku suka tang deko buah-buahannya...cantik disusun....


Pavlova gulung....haaaaa...jenuh aku pikir macam mana nak buat gulung ni...hehehe...



Ni pun...gulung jugak...tapi penuh whipped cream kat dalamnya...sure sedap ni....blurppp...


Haa...yang ni senang...comel2 jer....agak2 berapa la aku nak jual besar ni....



Pavlova Strawberry...yang ni aku suka...so sweet....letak strawberry emulco sure sedap...nak try...nak try....



Yang ni lak...Pavlova guna acuan kut...sebab cantik jer tebingnyer tu....tapi macam rasa hilang keaslian pavlova....pavlova memang pecah2 dan kerepot2 sikit...baru feell...hehehe....


Yang ni pavlova macam yang gulung tadi...cuma tak berapa nak bulat rupanya...

So beri masa pada Suzie's Pavlova untuk mempelbagaikan bentuk dan rupanya...ada cadangan nak buat kecik2..so yang single nak makan sorang masih boleh beli...tapi kena letak minimum order la....boleh syer ngan kawan2....actually pavlova ni aku kira ianya adalah makanan mewah...sebab dengan whipped ceram dan buah-buahannya yang diimport....tu yang buat mahal..kalau setakat letak pisang jer...sure boleh jual murah lagi...hahaha...tapi aku nak syer dengan orang diluar sana...bahawa makanan mewah boleh juga dinikmati oleh orang kebanyakan..sebab tu aku jual pada harga yang mampu dibayar oleh orang biasa....so mana yang masih belum merasai kenikmatan pavlova...meh order....jgn malu jgn segan....daaaa...


Comments