Chocolate Moist Cake Eggless

Assalamualaikum w.b.t, Segala puji bagi Allah, Junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w, para sahabat dan anbia, kengkawan-kengkawan yang disayangi semua semoga berada di dalam keadaan sihat hendaknya. Terima kasih tak terhingga kepada kengkawan yang setia mengunjungi blog ni...dah naik berabuk tak disentuh....bila dah lama tak updated...so take time la nak dapatkan auranya balik...huhuhu....

Alhamdulillah...aku dan suami telah selamat menunaikan fardhu umrah pada 22 Februari hingga 7 Mac 2012.....Kurniaan Allah yang tak terhingga buat kami berdua....kenikmatan beribadah  yang tidak dapat dinyatakan melalui kata-kata....hanya insan yang melaluinya sahaja yang mengetahuinya....Menatapi Kaabah buat pertama kali di depan mata...hanya linangan air mata yang mampu diungkapkan....SubhanaAllah...



Semalam pagi aku menerima panggilan telefon dari Mak Itam...mak sedara belah hubby...beritahu nak datang bermalam ke rumah....Alhamdulillah...ada tetamu yang datang membawa rezeki ke rumah...membawa pulang dosa tuan rumah keluar....apa lagi akupun macam lipas kudung mengemas rumah apa yang patut...kepala pulak mula memikirkan menu yang akan dihidangkan....dan tadaaaaa....nilah salah satu menu yang sempat aku buat kek coklat tanpa telur dengan fresh cream dan strawberry selain tu disajikan mee tomyam, nasi goreng kampung, cucur udang dgn kuah kacang, kuih tepung talam dan nugget...



Inilah jer yang sempat dan yang terdaya...buat kerja sorang2...En. Hubby lak kerja...huhuhu...anyway kat entry ni aku bukan nak berbicara tentang menu2 yang lain  tu...tapi actually aku nak share satu lagi menu chocolate cake moist yang aku dpt dari kongsi resepi ni...kek coklat lembab tanpa telur...but for my personal taste aku lebih suka resepi kek ni yang aku ambil dari dapur DayangJack...yg ni pada aku kureng sikit...cuma aku dah make-up tu comei la sikit...hehehe...walaupun comot...:p..



Alahai...baru nak share resepi kek ni...tak jumpa pulak dah link nya...hahaha...Ya Ampunnnnn....tapi kalau korang teringin gak korang bukak link ni...sbb resepinya lebih kurang sama dan lagi sedap dari resepi kek ni.....Kek airtangansuzie ....Selamat Mencuba...:)

Comments