Followers

Monday, 2 April 2012

Super Moist Chocolate Cake Versi Ayu



Assalamualaikum w.b.t....Segala puji-pujian hanya bagi Allah....Yang Maha Besar, Pengasih lagi Maha Penyayang....Selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w.....Ya Allah, Jauhkan aku dari perasan riak...apatah lagi takabur....Yang baik hanya dariMu Ya Allah.....Ampunilah segala dosaku yang nyata mahupun yang tersembunyi....


Semoga pengunjung blog Jintan Manis...yang tak berapa nak manis ni :)...sihat2 hendaknya....nikmat Allah tak terhingga bila kita dikurniakan kesihatan yang baik....kali ni aku nak syer pula dengan satu lagi resepi kek coklat yang super lembap...perghhh!!!mmg sedap...kalau letak aiskrim vanila lagi meletop....kebabommmm...kebabommm sebab tuan punya blog makin tembam...hihihi....




Resepi kali ni aku dapat dari rakan sejemaah semasa menunaikan umrah hari tu...Cik Ayu...sbb tu tajuk entry Super Moist Chocolate Cake Versi Ayu....InshaAllah dengan ilmu yang ada tak lokek berkongsi dgn orang lain...pastinya lebih berkat....cara mudah hasil hebat....inilah resepinya....

Bahan-bahannya-

1 cwn tepung
1 cwn gula
1 cwn minyak
1 sudu teh soda bicarbonat (ayak dlm tepung)
1 cwn coco powder
2 biji telur
susu cair + susu pekat 1 cwn

Caranya-

Campur coco,gula,minyak,susu...kacau atas api sekejap...pastu masukkan telur kacau sampai rata n masukkan tepung..kukus 2jam *aku buat masuk dalam microwave jer masa 6 minit...

Untuk topping-
Campur je coco powder dgn susu cair...masak atas dapur..tp kalo nak sedap lagi campur sikit coklat masakan...*aku guna coklat masak campur susu cair





Kebetulan dah buat kek ni...aku deco khas buat adikku Syafiqah utk birthdaynya yang ke-23 tahun pada 26 Mac 2012 yg lalu....ini sebagai tanda ingatanku buatnya...dengan ucapan semoga cepat dapat kerja....hihihi...sebab dah lama tanam anggur....






Selamat Mencuba

No comments:

Post a Comment