Followers

Thursday, 5 July 2012

Isi Ayam Grill




Assalamualaikum w.b.t dan salam sayang dari saya buat semua...Alhamdulillah kita telah malalui malam Nisfu Syaaban...Moga buku amalan yang diangkat berat dengan timbangan pahala berbanding dosa...kita hambaNya yang lemah tak kering dari melakukan dosa...Moga Allah mengampuni dosa-dosa kita yang lalu....dan moga dengan buku amalan baru....kita sama-sama dapat mempertingkatkan amal ibadah wajib dan sunat dengan lebih berkualiti lagi..InsyaAllah.....


Malam ni saya nak share dengan satu resepi mudah, ringkas tapi menarik....bila kita masak ayam...mesti ramai selalu mengelak nak makan isi ayam...betul tak??? kalau kat rumah ni pun sama....bila jumpa isi ayam masing2 pakat tolak...masing2 nak ayam yang bertulang....kadang2 rasa tensen le jugak...bila isi ayam terbiar macam tu sahaja...tapi sekarang tak perlu bimbang...jika ada isi ayam...korang asingkan utk buat resepi ni....hihihi....tak tipu..rasanya memikat walaupun caranya ringkas.....apa lagi bila makan panas2...cicah pulak dengan air asam...perghhh!!!! terangkat....perghh!!!perasan...hahaha...




 

Nak tau macam mana buatnya??? Meh tengok resepinyer...

ISI AYAM GRILL

Bahan-bahannya :
1 keping dada ayam yang dipotong nipis
1 sudu besar serbuk kunyit
1 sudu besar serbuk cili
1 sudu besar serbuk lada hitam
Garam secukup rasa
Sedikit minyak utk menggrill

Cara Membuatnya :
1) Bersihkan isi ayam yang dipotong nipis dan ditoskan.
2) Letakkan serbuk kunyit, cili, garam, lada hitam dan garam secukup rasa.
3) Gaul rata dan perapkan seketika.
4) Panaskan pan menggrill dan jika tak ada dalam kuali biasa pun boleh.
5) Letakkan sedikit minyak sahaja dan grillkan isi ayam yang diperap tadi sehingga masak.
6) Memandangkan ayam telah dipotong nipis, jangan grill ayam terlalu lama kerana nanti hilang jusnya.


1 comment:

  1. MasyaAllah mmg sedap dan mudah. Pasni mmg akan buat lg

    ReplyDelete