Pancake

 
 
 
Assalamualaikum w.b.t.....Salam Sejahtera buat semua...moga hari Sabtu ini merupakan hari cuti yang bermakna buat kita...sebab time nilah...rumah nak kita service....dapat habiskan masa dengan anak-anak sepenuh masa.....dapat lepak-lepak depan tv......hihihihi...minggu lepas dah bawa anak-anak outing...minggu ni duk lepak rumah jer....cik abg ada grand opening new outlet...so of course awal pagi keluar dan malam dinihari baru balik....so mama hari ni kena layan karenah anak-anak sorang2....rasa macam nak test resepi baru...but at the same time ada gak rasa nak buat kek karamel lagi...ermmmm......apapun...pagi ni...inilah menu breakfast kami...Pancake....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Breakfast dengan pancake boleh kita gandingkan dengan apa saja ikut selera masing-masing...anak2 suka makan dengan coklat dan strawberry sauce Hersey's...mama pulak hari ni makan dengan baked bean.....jika yang nak detail resepi boleh tgk entry2 yang lalu...saya ada masukkan details resepi...jika malas nak tengok entry yg lalu...saya bagi seringkasnya cara saya buat pancake.....antara bahannya tepung gandum, sebiji telur, esen vanila, secawan susu, sedikit air, garam dan gula secukup rasa...kacau semuanya dengan whisk agar adunan tidak berketul...panaskan pan dengan sedikit butter dan masukkan sesenduk adunan...tutup seketika sebelum dibalikkan pancake tersebut....
 
 
 
 
 
 
 
 
Hidangan pancake, saya gandingkan dengan air teh panas perisa markisa....perghhh....mmg mengancam air teh ni....first time saya rasa masa minum kat restoran Pizz Hut....secangkir harganya RM4.70 kalau tak silap....tak tau pulak Boh ada keluarkan produk ni..tanya member yang asal Cameron Highland katanya dekat hypermarket ada jual.....masa gi Giant...saya pun sesungguhnya mencari dan Alhamdulillah saya berjaya jumpa...heehehee....sekotak dengan 25 uncang harganya RM10.00.....jika siapa nak try...carilah...hihihi....
 
 


Comments