Followers

Wednesday, 6 March 2013

Puding Laici



Lama sungguh tak memuding....tetiba teringin pulak anak tekak ni....tapi buat puding simple jer...Puding Laici....kebetulan ada stok laici setin dalam gerobok dapur.....serbuk agar2 pun ada....ok apa lagi....misi pun diteruskan.....




Guna simple resepi jer utk puding ni...tak guna telur pun....cairkan serbuk agar-agar, masukkan gula, masuk susu cair dan air laici....masukkan laici tunggu mengelegak...nak pekat sikit..masukkan bancuhan tepung jagung...ready utk disejukkan......saya suka buat puding yg lembut....tak suka keras atau kental...tu dah jadi agar2....hihihi...nikmatnya dinikmati ketika sejuk dingin...favourite cik abg ni....




2 comments:

  1. salam kak..
    leh x bg detail puding laici ni..
    sy jenis xreti masak.. tp rs mcm nak cuba puding laici ni..
    kalo boleh bg nak masuk susu cair tu berapa banyak..
    sbb sy mmg xpandai.. so kalo ada detail senang skit

    ReplyDelete
  2. @ email saya kat hafiza.ayshah@gmail.com

    ReplyDelete