Followers

Tuesday, 9 August 2011

Apam Soda

Salam Semua,

Demam apam ke aku ni???Hahaa...berturut-turut menu apam jer...akupun tak tau macam mana aku boleh menjerumuskan diri ke alam apam ni...sebelum ni punyalah  aku malas nak masak kuih yang berkukus-kukus ni...tapi ntah ngapa sejak dua menjak ni...suke pulak kuih2 kukus ni....tapi buat masa ni...kuih kukus jenis apam jer la...kuih talam-talam ni belum lagi...tunggu demam talam lak pasni...





Kalau ikutkan apam soda ni...sama jer rupa bentuknyer dengan apam senyum...dan ada juga orang panggil apam soda ni apam senyum atau apam mekar...dek kerana rupanya yang mengembang tu....kalau jenis apam mekar dan senyum ni...tak ngapa guna api besar...sebab kita nak kemekaran apam tu...tapi kalau buat apam polka dot atau apam dot dot...jangan bisa kamu gunakan api besar....maka apam dot-dot mekarlah jadinya...


Apam Soda ni aku suka sangat...sebab sangat gebu dan lembut....nak buat pun senang...aku ambil resepi ni dari  Myresepi . Alhamdulillah syukur...first time buat terus jadi...dan dah berkali-kali aku buat...suka sangat...lebih lagi anak-anak pun suka...cik abang usah cakap la....dua berlipat kali ganda suka...hehehe

No comments:

Post a Comment