Followers

Saturday, 13 October 2012

Nasi Lemak Bonda

 
 
 
 
Assalamualaikum w.b.t...selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w, keluarga Nabi dan para sahabat....Alhamdulillah....dengan izin Allah saya diberi kesempatan mengisi ruangan ini untuk berkongsi menu dan resepi....tapi kali ni bukanlah resepi luar biasa.....hihihi...resepi biasa tetapi dibuat dari air tangan seorang bonda yang kasihkan anak-anaknya....dan tak lupa papanya juga....hehehe...malam tadi dinner saya buat Roti Puri....so bila dinner bukan dengan nasi...alangkah baiknya bila breakfast kita sajikan dengan nasi.....lebih2 lagi...nasi lemak ni mmg peberet anak2....tak taulah...tak jemu2 diaorg ni....seminggu sekurang2nya sekali mmg makan nasi lemak....kalau pergi pasar malam..tanya anak2 nak makan apa...jawabnya...Nasi Lemak....huhuhu....senang kerja mama nak beli....hihihi......
 
 
 
 
 




 
 
Kali ni buat sambal guna cili mesin segera jer...kurang cantik warna sambalnya...selalu cantik kemerahan...ni dah kelebaman pulak...huhuhu...tak kisahlah janji sodap.....kalau saya buat sambal nasi lemak...ikan bilis tu saya tumbuk sedikit....itulah gaya sambal tumis mak...so mana tak turunnya kuah...jika tak ke nasi....makanya....saya punya sambal pun kaedah yg sama....kalau nak resepi boleh tengok...entry nasi lemak yg sebelum ni....ok...daaaa....
 
 
 


No comments:

Post a Comment